Chiquelle Kundtjänst

Chiquelle Kundtjänst

Chiquelle Customercare

Vi är här för att hjälpa dig! Nedan har Chiquelles kundservice tagit fram och besvarat de mest vanliga frågorna. Tveka inte att mejla oss om du inte hittar svaret på just din fråga. Vårt kundserviceteam är redo att besvara din fråga inom 48 timmar (vardagar).

1. Jag har inte kvar retursedeln - Hur gör jag?

Om du inte har kvar retursedeln ber vi dig att kontakta vår kundtjänst nedan. Vår kundtjänst kommer att skicka dig en ny retursedel via e-post som du kan skriva ut och använda. Vid retur debiterar vi dig returportot på 59,90 kronor när vi tar emot och hanterar din retur.

2. Har min retur kommit in?

Så fort vi mottagit och hanterat din retur kommer en bekräftelse på din retur att skickas via mejl. Om du inte får någon bekräftelse inom 2 veckor från och med att du skickade returen till oss ber vi dig att kontakta oss så hjälper vi dig. 

3. Kan jag göra ett byte?

Vi har i dagsläget ingen byteshantering. Önskar du byta en vara till en annan storek/färg ber vi dig att göra en ny beställning.

4. Varför har jag inte fått någon orderbekräftelse?

Orderbekräftelse skickas till din e-post inom 15 minuter efter att du har slutfört din beställning. Om du ej har fått någon bekräftelse, vänligen se om den har hamnat i din skräppost. 

5. Samarbete?

Mejla oss på collaborations@chiquelle.com. Om ett samarbete skulle vara aktuellt kommer vi att svara dig inom 72 timmar. 

6. Vad kostar frakten?

Frakten inom Sverige kostar alltid 49,90 kronor. 

7. Hur lång är leveranstiden?

Normalt sker leveransen inom ett par arbetsdagar (måndag-fredag). Beräknad leveranstid för varor som finns i lager framgår i orderbekräftelsen, kassan och startsidan.

8. Kan jag ändra/avbeställa en order?

Tyvärr är en ändring och avbeställning inte möjlig efter det att din beställning gått igenom. Anledningen är att din beställning behandlas direkt och går ut till plockning.

9. Hur kan jag returnera en vara?

Klicka här för mer info

10. Jag vill bevaka en slutsåld produkt - Hur gör jag?

För att bevaka en slutsåld produkt klicka på "tillfälligt slut, bevaka din storlek här" på produktsidan. Ange ditt namn och e-postadress och klicka sedan på "skicka". Du kommer att få ett e-postmeddelande skickat till dig så fort den produkt som du bevakat är åter på lager igen.

11. Har ni några fysiska butiker?

Ja, vi har två butiker.

Chiquelle Flagship Store i Mall of Scandinavia (upper floor) Stockholm är öppen måndag-söndag kl. 10.00 - 21.00.

Chiquelle Täby Store i Täby Centrum är öppen måndag-fredag kl. 10.00 - 20.00, lördag-söndag kl. 10.00 - 18.00. 

Välkommen!

12. Klarna fakturafrågor?

Gäller din fråga en faktura (betala, förlänga & frysa) eller delbetalning så rekommenderar vi att du först tar kontakt med Klarna: https://www.klarna.com/se/kundservice/

*

📩 Behöver du hjälp? 

Inga problem. Vi hjälper dig gärna!