
WAREHOUSE MOVE CHIQUELLE 📦
📦 BESTÄLLNINGAR: Alla beställningar inkomna 26 dec klockan 07:00 och efter beräknas att skickas ut i turordning f.o.m. den 7 januari 2020. Tack för ditt tålamod!
RETURNS: Due to Chiquelle's warehouse move all returns received after the 19th of December will be handled and processed during the first week(s) of January with a 2-3 weeks delay unfortunately. We sincerely apologize for the inconvenience, hope for your understanding and thank you for your patience.
Unfortunately, during our stock move, we are unable to register your return. We will process it as soon as the system allows us.
Please contact Klarna if you need help with extending your Klarna payment time.
EXCHANGES: Due to Chiquelle’s warehouse move all exchanges coming in after the 19th of December will not be handled before the 10th of January. Please place a new order with your new size or color and we will refund the shipping costs and handle your returned package with your exchange as a return. (2-3 weeks delay). We sincerely apologize for the inconvenience, hope for your understanding and thank you for your patience.
-
Vi är här för att hjälpa dig! Nedan har Chiquelles kundservice tagit fram och besvarat de mest vanliga frågorna. Tveka inte att mejla oss om du inte hittar svaret på just din fråga. Vår kundservice team är redo att besvara din fråga inom 24 timmar (vardagar)!
Kontakta vår kundtjänst genom att fylla i kontaktformuläret nedan eller skicka iväg din fråga till customercare@chiquelle.com!
Samarbete?
Samarbeten? Mejla oss på collaborations@chiquelle.com! Om ett samarbete skulle vara aktuell kommer vi att svara dig inom 48 timmar. XX Chiquelle-swimwear.com
1. Jag har inte fått/tappat bort min faktura - Kan ni skicka en ny?
Om du har tappat bort din faktura rekommenderar vi dig att kontakta Klarna. Klarna AB tillhandahåller all vår fakturering och kan även hjälpa dig vidare med övriga fakturafrågor.
E-post: info@klarna.com. Klarnas kundtjänst: +46 (0)8 – 120 120 10
Du är självklart välkommen att kontakta oss om du är osäker eller har andra frågor.
2. Jag har inte kvar retursedeln - Hur gör jag?
Om du inte har kvar retursedeln ber vi dig att kontakta vår kundtjänst nedan. Vår kundtjänst kommer att skicka dig en ny retursedel via e-post som du kan skriva ut och använda.
Vid retur debiterar vi dig returportot på 49 kronor när vi tar emot och hanterar din retur.
3. Har min retur kommit in?
Så fort vi mottagit och hanterat din retur kommer en bekräftelse på din retur att skickas via mejl. Om du inte får någon bekräftelse inom 2 veckor från och med att du skickade returen till oss ber vi dig att kontakta oss så hjälper vi dig.
Vad kostar frakten?
Frakten inom Sverige kostar alltid 49 kronor.
Hur lång är leveranstiden?
Normalt sker leveransen inom ett par arbetsdagar (Måndag-Fredag). Beräknad leveranstid för varor som finns i lager framgår i orderbekräftelsen, kassan och startsidan.
Kan jag ändra/avbeställa en order?
Tyvärr är en ändring och avbeställning inte möjlig efter det att din beställning gått igenom. Anledningen är att din beställning behandlas direkt och går ut till plockning.
Hur kan jag returnera en vara?
RETURER: Gör såhär vid retur: 1. Fyll i retursedeln som vi skickat med i ditt paket. 2. Klipp av den förfrankerade adressetiketten som du hittar längst ner på retursedeln. 3. Packa ner dina varor tillsammans med retursedeln. Använd helst samma påse som vi skickat dina varor i. 4. Tejpa fast adressetiketten på paketet och lämna in hos ditt närmaste postombud. 5. Vi kommer debitera dig returportot på 49 kronor när vi tar emot ditt paket.
Hur kan jag byta en vara?
Vid byte av storlek fyll i retursedeln som vi skickat med i ditt paket och skriv där vilken storlek som du önskar att byta till under rutan “BYTE TILL STORLEK”. Vi kommer att debitera dig returportot på 49 kronor när vi mottar ditt byte.
Min faktura är felaktig - hur gör jag?
Kontakta Klarna kundservice direkt på telefonnummer: 08 - 120 120 10 eller mejla oss på customercare@chiquelle.com.
Jag har inte fått någon orderbekräftelse?
När vi har mottagit din beställning kommer vi att skicka dig en bekräftelse till din e-postadress. Var alltid noga med att kontrollera att din e-postadress är korrekt, detta är den vanligaste orsaken till utebliven orderbekräftelse. Om du inte har fått din orderbekräftelse mejlat till dig inom 3 arbetsdagar, vänligen kontakta vår kundtjänst.
Jag vill bevaka en slutsåld produkt - Hur gör jag?
För att bevaka en slutsåld produkt klicka på "Tillfälligt slut, bevaka din storlek här" på produktsidan. Ange ditt namn och e-postadress och klicka sedan på "skicka". Du kommer att få ett e-postmeddelande skickat till dig så fort den produkt som du bevakat är åter på lager igen!
Har ni några fysiska butiker?
Tyvärr har vi inga fysiska butiker. Vi finns endast online! Det innebär att du kan handla på www.chiquelle-swimwear.com 24 timmar om dygnet, 7 dagar i veckan från hela världen.