Retur Swimwear

Retur Swimwear

WAREHOUSE MOVE CHIQUELLE 📦

RETURNS: Due to Chiquelle's warehouse move all returns received after the 19th of December will be handled and processed during the first week(s) of January with a 2-3 weeks delay unfortunately. We sincerely apologize for the inconvenience, hope for your understanding and thank you for your patience.

Unfortunately, during our stock move, we are unable to register your return. We will process it as soon as the system allows us.

Please contact Klarna if you need help with extending your Klarna payment time.

EXCHANGES: Due to Chiquelle’s warehouse move all exchanges coming in after the 19th of December will not be handled before the 10th of January. Please place a new order with your new size or color and we will refund the shipping costs and handle your returned package with your exchange as a return. (2-3 weeks delay). We sincerely apologize for the inconvenience, hope for your understanding and thank you for your patience.

-

Ångerrätt

Du har alltid rätt att ångra din beställning i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Du har 14 dagar på dig att bestämma om du vill behålla dina produkter, räknat från den dag du mottagit ditt paket (ångerfristen).

-

Du utnyttjar din ångerrätt genom att kontakta vår kundtjänst inom ångerfristen, du kan skicka ett meddelande till oss här eller mejla till customercare@chiquelle.com!

Om Du inte vill använda ovan alternativ på meddelande kan Du använda den standardblankett för utövande av ångerrätt som Konsumentverket tagit fram (se www.konsumentverket.se).

Kom ihåg att returnera varorna i oförändrat skick. Är varan/varorna i förändrat skick har Chiquelle rätt att dra av en summa motsvarande varans värdeminskning från returbeloppet.

Kostar det någonting vid retur? 

Ja, vid retur tillkommer en returavgift á 49 kr. Vid byte debiteras inget returporto. 

Hur gör jag en retur?

Du kan enkelt göra en retur med hjälp vår returblankett som du hittar i din beställning. Har du inte kvar din returblankett? Hör av dig till vår kundtjänst(customercare@chiquelle.com), de hjälper dig!

1.  Fyll i returblanketten som vi skickat med i din beställning. 

2.  Packa ner dina varor tillsammans med returblanketten. Använd helst samma påse/låda som vi skickat dina varor i. 

3.  Klistra returetiketten över den gamla etiketten på påsen/lådan.

4. Lämna in ditt paket hos ditt närmaste postombud. Spara ditt inlämningskvitto.

5.  Klart! Nu väntar vår returavdelning på att din retur ska inkomma. Så fort vår returavdelning mottagit och hanterat din retur skickar vi dig en returbekräftelse via mejl.

Du kan även välja att skicka in din retur på egen bekostnad till nedan adress. Var då noga med att notera vem reuturen kommer ifrån (fullständigt för- och efternam + ordernummer). 

Chiquelle AB

Box 4006

19504 Rosersberg

-

Byte

Vid byte av storlek fyll i retursedeln som vi skickat med i ditt paket  och skriv där vilken storlek som du önskar att byta till under rutan “BYTE TILL STORLEK”. Vid byte debiteras inget returporto. 

Om du vill byta din produkt mot annan produkt måste du göra en retur på den produkt som du längre inte vill behålla och sedan göra en ny beställning. 

Återbetalning

När vi har tagit emot och registrerat dina returnerade varor kommer vi att återbetala dig. Det tar normalt ca 2-5 dagar innan du erhåller en återbetalning. En bekräftelse på din retur och återbetlaning kommer att skickas via mejl. Om du inte får någon bekräftelse inom 2 veckor från och med att du skickade returen till oss ber vi dig att kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig.

Bankkort/Betalkort

Om du betalat med bankkort/betalkort så återför vi pengarna till det bankkort/betalkort som du använde vid ditt köp. 

Klarna Faktura

Vid betalning med Klarna faktura justerar du själv beloppet på din faktura vid retur, vi skickar ej någon ny faktura. Du betalar följande avgifter vid retur:

-   Varor du har valt att behålla.

-   Returfrakt 49 SEK 

Vid retur av hela din beställning betalar du endast in 49 kronor för returfrakten. 

Klarna Konto 

Om du väljer att returnera hela beställningen så kommer fakturan att justeras på ditt kundkonto hos Klarna.

Om du väljer att returnera delar av beställningen så kommer belopp bli justerat på din nästkommande faktura du får hemskickad.

Reklamation

Vid reklamation av defekt vara eller felleveranser ska du kontakta vår kundtjänst snarast. Vi står självklart för returfrakten vid godkända reklamationer och för fellevererade varor. Vår kundtjänst kommer att skicka dig en reklamationssedel via email som ni sedan ska skriva ut och fylla i. 

Fyll i reklamationssedel såhär: 

1.   Fyll i reklamationssedeln. 

2.   Klipp av adressetiketten som du hittar längst ner på reklamationssedeln.

3.   Packa ner den defekta eller fellevererade varan tillsammans med reklamationssedeln. Använd helst samma påse som vi skickat dina varor i. 

4.   Tejpa fast returetiketten på paketet och lämna in hos ditt närmaste postombud.